مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 11:572022-03-23اقتصادي

راهی که اقتصاد در 10 سال گذشته طی کرد/ سیاح: از نرم افزار توسعه غافل شدیم


امیر سیاح، پژوهشگر و مدرس دانشگاه که اخیرا به عنوان رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب وکار وزارت اقتصاد منصوب شده است معتقد است در روند سیاست گذاری های اقتصادی از نرم افزار های توسعه اقتصادی غافل شدیم.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، روزنامه صبح نو در ویژه نامه نوروزی خود گفت وگویی با امیر سیاح، رییس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب وکار وزارت اقتصاد انجام داده است که مشروح آن پیش روی شماست.

راهی که اقتصاد در 10سال گذشته طی کرده چه ویژگی هایی داشته و کجا را اشتباه رفتیم؟ در 10سال گذشته راهی که اقتصاد ایران رفته است، بیشتر تلاش برای مواجهه با تحریم خارجی بوده، چون تحریم خارجی از اوایل دهه90 شروع شد و مواجهه نمی گویم مقابله که بسیاری از سال ها مقابله هم نبود و بیشتر تلاش برای تسلیم شدن یا تلاش برای رفع تحریم بود، نه خنثی کردن تحریم  و نه دور زدن تحریم و نه حتی استفاده از کردن منافع ضمنی تحریم.

به جز این ویژگی خاص دهه90 مثل دهه80 و قوی تر از آن بر تولید دانش بنیان تاکید شد و از تولید دانش بنیان حمایت شد و تولید صادرات محصولات با تکنولوژی بالا و همین طور دستیابی به تکنولوژی روز دنیا و حتی مرزشکنی علم و فناوری تاکید زیادی شد و درست است که دستاوردهایش آنطور که باید به نتیجه نرسیده است و به نتیجه نرسید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهی که اقتصاد در 10 سال گذشته طی کرد/ سیاح: از نرم افزار توسعه غافل شدیم

راهی که اقتصاد در 10 سال گذشته طی کرد/ سیاح: از نرم افزار توسعه غافل شدیم