مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 12:422022-03-23اجتماعي

بردسکن شهری با محوطه های باستانی و قدمتی پیش از میلاد


بردسکن به گواه آثار تاریخی متعدد و محوطه های باستانی موجود، از هزاره دوم و اول قبل از میلاد سکونت گاهی آباد به نام بست (پشته ویشتاسبه) بوده و جزیی از دشت حاصلخیز و تاریخی ترشیز به شمار می رود.

- ایسنا/خراسان رضوی بردسکن به گواه آثار تاریخی متعدد و محوطه های باستانی موجود، از هزاره دوم و اول قبل از میلاد سکونت گاهی آباد به نام بست (پشته ویشتاسبه) بوده و جزیی از دشت حاصلخیز و تاریخی ترشیز به شمار می رود.

بردسکن به نوعی با سرنوشت زرتشت و دین وی در هم آمیخته است، گویند زرتشت پس از اینکه از نشر و اشاعه دینش در غرب کشور ناامید شد، به فکر ترویج این دین در شرق ایران افتاد؛ بنابراین در ورود به شرق کشور در روستایی در منطقه بردسکن به نام کشمر با کی گشتاسب پادشاه کیانیان ملاقات کرد.

شهرستان بردسکن تاریخ کهن و چند هزار ساله ای را در بطن خود دارد.

وجود ابنیه و آثار تاریخی از عصر سلجوقیان (چون برج فیروزآباد)، از عصر ایلخانان (چون برج علی آباد کشمر) و نیز تپه های چوپان که قدمتش به 2000 سال پیش از میلاد مسیح می رسد، نشان از قدمت کهن این منطقه دارد.

در همین خصوص رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بردسکن به ایسنا گفت: بر اساس بررسی های باستان شناسی، بردسکن در هزاره های دوم و اول پیش از میلاد، مسکونی و آباد بوده است که بر اساس نتایج بررسی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بردسکن شهری با محوطه های باستانی و قدمتی پیش از میلاد

بردسکن شهری با محوطه های باستانی و قدمتی پیش از میلاد