مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 12:522022-03-23بين الملل

توصیه های حمد بن جاسم به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس درمورد بحران انرژی


وزیر خارجه و نخست وزیر پیشین قطر از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خواست تا از بحران کنونی انرژی در جهان به دلیل عملیات روسیه در اوکراین بهره برداری کنند.

- وزیر خارجه و نخست وزیر پیشین قطر از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خواست تا از بحران کنونی انرژی در جهان به دلیل عملیات روسیه در اوکراین بهره برداری کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روسیا الیوم، حمد بن جاسم آل ثانی، وزیر خارجه و نخست وزیر پیشین قطر در رشته توییت هایی اعلام کرد، کشورهای اروپایی نیاز مبرمی به نفت و انرژی به ویژه از منطقه ما و مشخصاً از کشورهای شورای همکاری دارند.

وی افزود: کشورهای ما تلاش کردند تا توافق تجارت آزاد را با کشورهای اروپایی طی بیش از 30 سال مناقشه و بررسی منعقد کنند اما به دلیل تعلل و سنگ اندازی های طرف اروپایی که نمی خواهد به منافعش لطمه وارد شود، این توافق امضا نشد.

حمد بن جاسم خاطرنشان کرد، غرب ترجیح می دهد که تجارتش با کشورهای ما بدون چارچوب قانونی باشد، همانطور که در حال حاضر همینگونه است.

وجود توافق تجارت آزاد با کشورهای اروپایی بسیار از بار مالیات هایی که آن کشورها بر صادرات ما به آنها به ویژه نفت و فرآورده های آن إعمال می کنند، می کاهد و اگر این امر محقق شود، بسیار به اقتصاد کشورهای ما کمک خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های حمد بن جاسم به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس درمورد بحران انرژی

توصیه های حمد بن جاسم به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس درمورد بحران انرژی