مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 فروردین 1401 ساعت 16:072022-03-23بين الملل

سناتورهای آمریکایی به دنبال مسدودکردن 132 میلیارد دلار طلای روسیه


گروهی از سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا می خواهند به خاطر درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین 132 میلیارد دلار از ذخایر طلای روسیه را مسدود کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از آکسیوس، گروهی از سناتورهای دموکرات و جمهوری خواه کنگره آمریکا می خواهند طرحی را ارائه کنند تا بر اساس آن 132 میلیارد دلار از ذخایر طلای روسیه مسدود شود.

منابع آگاه می گویند قرار است چند سناتور جمهوری خواه و دموکرات برای بحث در مورد این طرح طی روزهای آینده با ژانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا، دیدار کنند.

آنگوس کینگ، سناتور مستقل اهل ایالت مین آمریکا، می گوید احتمالاً قانون مربوط به این مسئله این هفته در در کنگره آمریکا تصویب خواهد شد.

در واقع آمریکایی ها می خواهند با این اقدام دسترسی دولت روسیه به دارایی های خود را مسدود کرده و فشار را بر مسکو برای توقف درگیری نظامی با اوکراین افزایش دهند.

آمریکایی ها مدعی هستند که دولت روسیه و ثروتمندان این کشور می تواند از این ذخایر طلا برای پولشویی یا تأمین ارز در بازارهای غیر قانونی استفاده کنند.

روسیه از سال 2014 و پس از آغاز جنگ تحریمی با غرب بر سر جدایی شبه جزیره کریمه از اوکراین و پیوستن آن به روسیه، ذخیره سازی گسترده طلا را آغاز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سناتورهای آمریکایی به دنبال مسدودکردن 132 میلیارد دلار طلای روسیه

سناتورهای آمریکایی به دنبال مسدودکردن 132 میلیارد دلار طلای روسیه