مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 00:022022-03-23سياسي

نزدیک است از گذشته خود بِبُرّیم


«باید امیدوار بود که هنوز در این ملک کسانی باشند که ایران را تنها برای چاه های نفت و بنای فرودگاه مهرآباد و نقشه ی تهران بزرگش دوست ندارند؛ در گذشته و حال او هزار زیبایی و معنی و لطف بیابند که سرهای آنان را از غرور «ایرانی بودن» بلند نگاه دارد.

- باید امیدوار بود که هنوز در این ملک کسانی باشند که ایران را تنها برای چاه های نفت و بنای فرودگاه مهرآباد و نقشه ی تهران بزرگش دوست ندارند؛ در گذشته و حال او هزار زیبایی و معنی و لطف بیابند که سرهای آنان را از غرور ایرانی بودن بلند نگاه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در نوشتاری که بخش دوم آن در صفحه مجازی محمدعلی اسلامی ندوشن، چهره پیشکسوت فرهنگی منتشر شده است، با هشتگ #ایران_را_از_یاد_نبریم می خوانیم: ایران تنها کشور نفت نیست اقتباسِ تمدّن و صنعتِ غرب هیچگونه مغایرتی با حفظِ خصوصیّات ملّی و توجّه به نیروهای معنوی ندارد، همانگونه که در هند یا ژاپن نداشته.

برعکس، آنچه به ملّتی درخشندگی می بخشد، تنها وجود ماشین های عظیم و وسایل رفاه و زرق و برق نیست، تنها نسّاجی منچستر و فولاد شفیلد و کشتی کوین مری و رویال ارفورس انگلستان را کشوری بزرگ نکرده است، شکسپیر و بیکن و داروین و دیکنز و حتّی لارنس الیویه و ویویان لی نیز در این میان دستی داشته اند؛ کمبریج به سبب دانشگاهش و استراتفورد برای تئاتری که د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نزدیک است از گذشته خود بِبُرّیم

نزدیک است از گذشته خود بِبُرّیم