مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 00:122022-03-23اقتصادي

پیشرفت 90 درصدی احداث باب المهدی در حرم سامرا+عکس


باب المهدی (عج) در حرم امامین عسکریین علیهم السلام در حال ساخت است و روند احداث این بخش از حرم تاکنون بیش از 90 درصد پیشرفت داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، توسعه حرم امامین عسکریین علیهم السلام  پس از پاکسازی سامرا از داعش از سرگرفته شد و ایرانیان نیز برای بازسازی و توسعه خانه امام زمان (عج) دست به کار شدند.

توسعه 4200 متری حرم سامرا با احداث باب المهدی  اکنون با گذشت چندین سال پس از برقراری امنیت در سامرا، روند توسعه حرم امامین عسکریین علیهم السلام سرعت گرفته است.

یکی از بخش های مهم در حرم سامرا که در حال احداث است، باب المهدی (عج) به شمار می رود که مساحت این قسمت چهار هزار و 200 مترمربع است و پس از تکمیل آن فضای زیارتی حرم افزایش خواهد یافت.

  به گفته عباس رضایی نسب، رییس ستاد بازسازی عتبات در سامرا پس از احداث کانال زیربنایی و اصلاح خاک برای احداث باب المهدی (عج)، فاز عملیاتی از پاییز سال گذشته سرعت گرفت و خاکبرداری، تسطیح زمین، اجرای شبکه آب، فاضلاب و برق و پوشش کف با سنگ مرغوب انجام شد.

پیشرفت 90 درصدی احداث باب المهدی (عج) وی با بیان اینکه احداث باب المهدی (عج) در حرم امامین عسکریین علیهم السلام تاکنون بیش از 90 درصد پیشرفت داشته است، می گوید: امسال باب المهدی (عج) تکمیل و به بهره برداری می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت 90 درصدی احداث باب المهدی در حرم سامرا+عکس

پیشرفت 90 درصدی احداث باب المهدی در حرم سامرا+عکس