مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 01:072022-03-23اجتماعي

مسجد جامع سنندج؛ تداعی کنندە معماری اصفهانی


هنگام بازدید از مسجد جامع سنندج اولین چیزی که برای مسافران تداعی می شود، معماری مساجد و بناهای شهر اصفهان و سبک معماری اصفهانی است.

- یکی از ویژگی های اصلی و منحصر بفرد سنندج وجود مساجد بسیاری در دل این شهر تاریخی است کە بە آن شهر منارەها هم گفتە می شود.

همچون همە شهرهای دیگر، بافت قدیمی شهر سنندج دارای آثار و بناهای تاریخی بسیاری است کە بە یکی از جاذبەهای گردشگری شهر سنندج مبدل شدە است.

هنگام سفر بە کردستان و در جریان سنندج گردی خود، وقتی وارد بافت قدیمی شهر می شوید؛ مسجد زیبایی با رنگ آبی و معماری خیرەکنندەای در محوطە خودنمایی می کند.

اولین چیزی که در نگاە اول در مقابل چشمانتان خودنمایی می کند کاشی کاری های آبی رنگ و زیبایی است که حکایت از ذوق و سلیقه معماران و کاشی کاران آن زمان دارد.

این مسجد زیبا بر روی سکویی ساخته شده و برای ورود به آن باید چند پله را طی کرد، همزمان با ورود به این مکان تاریخی اولین چیزی که برای انسان تداعی می شود معماری مساجد و بناهای شهر اصفهان است و کاشی کاری ها و مناره های آن نیز به سبک معماری اصفهانی ساخته شده است.

وارد حیاط که می شوی حوض زیبای آبی رنگ وسط حیاط است که دورتا دور آن را نمازگزاران به قصد گرفتن وضو احاطه و فواره های آن آهنگ دلنوازی را در هوا طنین انداز کرده کە آدمی را بە وجد وا میدارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسجد جامع سنندج؛ تداعی کنندە معماری اصفهانی

مسجد جامع سنندج؛ تداعی کنندە معماری اصفهانی