مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 01:422022-03-23ورزشي

چپ دست ها؛ متفکر یا انسان هایی خلاق ؟


پژوهشی که در سال 2006 در استرالیا انجام شد، نشان می دهد در حالی که 15 درصد از کل جمعیت چپ دست است، 25 درصد از بازیکنان لیگ برتر بسکتبال چپ دست هستند.

- چرا؟ شاید به این دلیل باشد که چپ دست ها سریع تر واکنش نشان می دهند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرادید نوشت: همان طور که روانشناس دانشگاه تولِدو، استفان کریستمن، بیان کرده است هیچ شاهدی که نشان دهد چپ دست ها به لحاظ جسمی یا روانی دارای محرومیت هستند، وجود ندارد.

شاید یک دلیل برای چنین طرز تلقی ای وجود دارد و آن هم این که چپ دست ها به سختی 10 تا 15 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهند.

این که این ویژگی نسل ها ثابت مانده است، نشان می دهد چپ دست بودن یک ضعف ناشی از تکامل که روانشناسان در گذشته باور داشتند، نیست.

اما چپ دستی یا راست دستی با ویژگی های روانی و عصبی خاصی همراه است.

تحقیقات در این زمینه هنوز کامل نیست اما تاکنون می دانیم که چپ دست ها پروفایل روانی و شناختی منحصربه فردی دارند: آنها ممکن است متفکران سریع تری باشند چپ دست ها ممکن است قادر باشند هر دو طرف مغزشان را آسان تر و مؤثرتر از دیگران به کار بگیرند.

طبق یافته های یک پژوهش استرالیایی که در سال 2006 در نشریه نوروسایکولوژی منتشر شد، افراد چپ دست سریع تر از دیگران بین نیمکره راست و چپ مغز ارتباط برقرار می کنند که این توانایی باعث می شود سریع تر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چپ دست ها؛ متفکر یا انسان هایی خلاق ؟

چپ دست ها؛ متفکر یا انسان هایی خلاق ؟