مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 08:572022-03-24پزشكي

رابطه ورزش و ناهنجاری رشد استخوانی در دوران نوجوانی!


نوجوانی دورانی است که همراه با رشد ناگهانی در قد و ابعاد بدن ممکن است باعث ناهنجاری های متعددی در سیستم اسکلتی ماهیچه ای شود و شناخت دقیق و به موقع این ناهنجاری ها می تواند علاوه بر کمک به کاهش درد و آزار نوجوان مبتلا از عواقب احتمالی جلوگیری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آپوفیزها، همان طور که از اسم شان پیدا است، رشد استخوان نه در جهت طولی بلکه به سمت بیرون و عمود بر تنه استخوان هستند و برخالف اپی فیز که واسطه اتصال استخوان ها در مفاصل به شمار می روند.

این برجستگی های استخوانی محل اتصال لیگامان ها و تاندون های عضلات هستند که گاه به دلیل فشار بیش از حد دچار کشیدگی و تورم شده و بسیار دردناک می شوند.

در نوجوانان و در بازه های زمانی جهش ناگهانی رشد، استخوان های دراز معمولا بیش از عضلات و وتاندون ها قد می کشند و همین باعث کشش شدید روی نقاط اتصال تاندون ها روی استخوان هایی می شود که هنوز چندان قوام محکمی ندارند و به سمت بیرون برآمده و دردناک می شوند.

طبق یک قاعده کلی، اغلب این مشکلات به دلیل فعالیت بیش از حد و انعطاف نداشتن بدن به علت رشد ناگهانی است و مبتلایان باید تا بهبودی کامل از انجام حرکات سنگین ورزشی به ویژه دوهای سرعتی، پرش، پرتاب، شوت و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رابطه ورزش و ناهنجاری رشد استخوانی در دوران نوجوانی!

رابطه ورزش و ناهنجاری رشد استخوانی در دوران نوجوانی!