مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 09:472022-03-24سياسي

رییس جمهور هند به ترکمنستان سفر می کند


رییس جمهور هند به دعوت همتای ترکمن خود برای نخستین بار به «عشق آباد» سفر می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، رام نات کوویند رییس جمهور هند به دعوت سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان روزهای 1-4 آوریل (12-15 فروردین) برای نخستین بار به طور رسمی از عشق آباد بازدید می کند.

روسای جمهور دو کشور در مورد همکاری های دوجانبه و منطقه ای و از جمله اجرای توافقات نشست هند و آسیای مرکزی که در 27 ژانویه سال جاری میلادی برگزار شد، بحث و گفت و گو خواهند کرد.

قابل ذکر است که در نشست سران هند و آسیای مرکزی قربانقلی بردی محمداف رییس جمهور سابق ترکمنستان پیشنهادات مربوط به توسعه مسیرهای حمل و نقل و انرژی و مبارزه با تروریسم و همه گیری کرونا را مطرح کرده بود.

وی بر این نکته تاکید داشت که سطح کنونی تجارت و سرمایه گذاری بین هند و کشورهای آسیای مرکزی تا پتانسیل واقعی فاصله زیادی داشته و از راه ایجاد شورای تجاری آسیای مرکزی و هند می توان به اصلاح وضعیت دست یافت.

رییس جمهور ابق ترکمنستان همچنین خاطرنشان کرده بود که کشورهای آسیای مرکزی با در اختیار داشتن منابع سرشار طبیعی، قادر به اقدامات جدی در راستای ایجاد پل انرژی آسیای مرکزی – هند و ساخت خط لوله گاز تاپی خواهند بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور هند به ترکمنستان سفر می کند

رییس جمهور هند به ترکمنستان سفر می کند