مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 09:522022-03-24اجتماعي

داستان یک استکان چای زیر سقف اسرافیل بی ادعا و محبوب


قهوه خانه ها از همان بدو شکل گیری در ایران مورد علاقه ی مردم و محل تبادل افکار و بحث و گفت وگو بوده اند، جایی در بازارچه محلی دوه چی تبریز که به دکانی در سرایی هاشم هم ختم می شود، - داستان یک استکان چای زیر سقف "اسرافیل" بی ادعا و محبوب ایسنا/آذربایجان شرقی قهوه خانه ها از همان بدو شکل گیری در ایران مورد علاقه ی مردم و محل تبادل افکار و بحث و گفت وگو بوده اند، جایی در بازارچه محلی دوه چی تبریز که به دکانی در سرایی هاشم هم ختم می شود، بعد از چند پله، شما را به قهوه خانه "اسرافیل" هدایت می کند که با تمام بی ادعاییش یکی از محبوب ترین قهوه خانه های تبریز است.

اسرافیل، بعد از درهای چوبی قدیمی دکانی است به رنگ آبی لاجوردی با صندلی هایی چوبی و میزهایی پر از دست نوشته های مهمانان و مشتری هایی که تمام دغدغه هایشان از دنیا زندگی و عشق را سر کاغذ خالی کرده و در قهوه خانه به یادگار گذاشته اند تا نصیحتی برای مهمان ها و رهگذرهای بعدی باشد از سوییس تا ترکیه.

نوشته های روی میز کسبه بازار از کنجکاوی و علاقه ی برخی مهمانان متعجب هستند، اما شاید این بیت از مولانا که می گوید هر کسی کو دور ماند از اصل خویش .

باز جوید روزگار وصل خویش جواب خوبی برای نگاه پرسشگر آن ها باشد، چرا که فضای هنری و نوستالژیک این قهوه خانه ی قدیمی، امروزه حسرت بسیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان یک استکان چای زیر سقف اسرافیل بی ادعا و محبوب

داستان یک استکان چای زیر سقف اسرافیل بی ادعا و محبوب