مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 فروردین 1401 ساعت 10:072022-03-24اقتصادي

رصد و پایش ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در جریان بازدید از روند دیده بانی اماکن بهاره ملخ صحرایی در منطقه وشنام شهرستان چابهار گفت: - باتوجه به هشدار سازمان جهانی فائو و سازمان حفظ نباتات کشور مبنی بر احتمال حمله ملخ صحرایی مهاجر به کشور در فروردین 1401، در ایام تعطیلات نوروز کار رصد و پایش آفت بین المللی خطرناک ملخ صحرایی در مناطق جنوبی استان همچنان ادامه دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا- غلامحسین تیموری افزود: ناوگان مبارزه با ملخ صحرایی سازمان جهاد کشاورزی با تجهیز امکانات و تهیه سموم مورد نیاز در آمادگی کامل برای مبارزه احتمالی با این آفت خطرناک است.

تیموری تصریح کرد: رصد و پایش ملخ صحرایی همچنان در شهرستان های جنوبی استان ادامه داشته و سطح دیده بانی انجام شده از ابتدای سال گذشته تاکنون به رقم 5 میلیون و یکصدهکتار رسیده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با حمایت ریاست سازمان جهاد کشاورزی، سازمان برنامه و بودجه استان وسازمان حفظ نباتات کشور آمادگاه مبازره با آفات و بیماریهای گیاهی جنوب شرق کشور در شهرستان ایرانشهر با تجهیزات کامل با 70درصد پیشرفت فیزیکی در حال راه اندازی است .

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد و پایش ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان

رصد و پایش ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان