مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 فروردین 1401 ساعت 10:472022-03-25فرهنگي

برگزاری نمایشگاه منبت کاری در آرامگاه چلبی اوغلو


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سلطانیه گفت: آرامگاه چلبی اوغلو میزبان نمایشگاه منبت کاری در نوروز 1401 است.

- پروانه عسگری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: به مناسبت عید نوروز، نمایشگاهی از آثار هنری منبت کاری با چوب نارون و گردو توسط استاد غنیمتی از روستای قیاسیه در آرامگاه چلبی اوغلو در حال برگزار ی است.

وی با اشاره به خسارتی که از شیوع کرونا به حوزه گردشگری و صنایع دستی وارد شده است و ضرورت توجه به جبران آن، تصریح کرد: در همین راستا برپایی نمایشگاه ها و بازارچه های موقت صنایع دستی با رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است تا هنرمندان و فعالان این عرصه فرصتی برای جبران خسارات وارده به دست آورند.

رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سلطانیه یادآور شد: امیدواریم برپایی این نمایشگاه در رونق مجدد بازار فروش محصولات صنایع دستی به ویژه منبت و حمایت از هنرمندان این حوزه و توسعه نشاط و امید اجتماعی موثر واقع شود.

عسگری خاطرنشان کرد: پس از دو سال رکود و روزهای سختی که به دلیل شیوع کرونا بر صنعت گردشگری و هنرمندان صنایع دستی شهرستان گذشت در نوروز پیش رو با بهبود شرایط و انجام سفرها و حضور گردشگران در استان شاهد رونق دوباره این حوزه ها باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نمایشگاه منبت کاری در آرامگاه چلبی اوغلو

برگزاری نمایشگاه منبت کاری در آرامگاه چلبی اوغلو