مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 فروردین 1401 ساعت 13:372022-03-25اقتصادي

افق روشن صادرات دانش بنیان ایرانی


رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران معتقد است در سال جاری امکان افزایش قابل توجه صادرات ایران در حوزه شرکت های دانش بنیان وجود خواهد داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، افشین کلاهی اظهار کرد: اگرچه سال 1400 برای کسب وکارهای دانش بنیان به نسبت باقی حوزه های اقتصادی سال بهتری بود اما فعالان اقتصادی در این حوزه هم همانند سایر فعالین اقتصادی با چالش های اساسی مواجه بودند.

البته به دو دلیل این چالش ها در حوزه دانش بنیان ها کمرنگ تر بود.

وی حمایت حاکمیت از شرکت های دانش بنیان را یکی از دلایل کمتر بودن فشار بر این شرکت ها دانست و افزود: سیاست گذاری ها در این حوزه به مراتب سیاست گذاری منطقی و درستی است و این به رشد و توسعه شرکت های دانش بنیان و بهبود کیفیت تولیدات آن ها در درازمدت کمک کرده است.

دلیل دوم هم به پاندمی کرونا بازمی گردد که در همه دنیا و همچنین در ایران رویکردها را با سرعت زیاد به سمت استفاده از فناوری های جدید سوق داد.

این امر به رونق کسب وکارهای دانش بنیان کمک زیادی کرد.

رییس کمیسیون کسب و کارهای دانش بنیان اتاق ایران با اشاره به مشکلاتی که این بخش در سال گذشته داشته، بیان کرد: مهم ترین این چالش ها مسئله تحریم و ارتباطات خارجی و همین طور سیاست های نادرست اقتصادی در داخل است که خواه ناخواه حوزه دانش بنیان ها را ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افق روشن صادرات دانش بنیان ایرانی

افق روشن صادرات دانش بنیان ایرانی