مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 فروردین 1401 ساعت 14:022022-03-25اقتصادي

5 اقدام مهم بخش کشاورزی در دولت سیزدهم/شرکت های دانش بنیان توسعه یابد


وزارت جهاد کشاورزی پنج اقدام مهم در بخش کشاورزی در دولت سیزدهم انجام داد که تحول بزرگی در این بخش ایجاد کرده، اما کارهای زمین مانده هم وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، وزارت جهاد کشاورزی از ابتدای دولت سیزدهم اقداماتی را در این حوزه انجام داد که توانست تا حدودی وجهه این بخش را ترمیم و تحول در بخش ایجاد کند که به برخی از آنها اشاره می شود.

* انتقال قانون انتزاع به وزارت جهاد کشاورزی تحولی بزرگ در ساماندهی بازار محصولات کشاورزی پس از 60 سال با انتقال قانون انتزاع (تمرکز وظایف بازرگانی، کشاورزی در وزارت جهاد) مدیریت دو بخش بازار و تولید در کنار هم قرار گرفتند که سالها به عنوان دغدغه مهم و اصلی تولیدکنندگان و تجار بود.

با انتقال این قانون از وزارت صمت به وزارت جهاد کشاورزی، مدیریت بخش تولید، صادرات، واردات، بازاریابی و بازاررسانی همه تحت مدیریت وزارتخانه واحد قرار گرفت.

در سالهای گذشته مدیریت جزیره ای بر این بخش ها مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده بود و درآمد آنها همواره در خطر بود.

کشاورز تولید می کرد اما نمی دانست به چه قیمتی باید بفروشد و برحسب شانس و تصادف، یا بیش از پیش بینی خود می فروخت و یا به اندازه ای کم که هزینه های تولید را هم برآورده نمی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

5 اقدام مهم بخش کشاورزی در دولت سیزدهم/شرکت های دانش بنیان توسعه یابد

5 اقدام مهم بخش کشاورزی در دولت سیزدهم/شرکت های دانش بنیان توسعه یابد