مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 فروردین 1401 ساعت 15:272022-03-25اقتصادي

گسترش ابزار اعتبار و ضمانت بانکی به جای پول پاشی


بانک ها لزومی ندارد حتماً پول به تولید تخصیص دهند بلکه در این زمینه نقش اعتبار و ضمانت نیز می تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاشاره کردند، پول پاشی مشکلی را حل نمی کند و برای مثال اگر تولیدی بدون توجیه اقتصادی باشد، هر میزان پول به آن واحد تعلق گیرد، همچنان خروجی آن بهینه نخواهد بود.

مانند ماشینی که خراب است و هر چه پول هزینه آن شود درست نخواهد شد لذا تولیدی که بازده و صرفه اقتصادی نداشته باشد و از فناوری مناسب و دانش بنیان لازم بهره مند نباشد، هرچه پول پاشی برایش صورت گیرد در نهایت به هدف لازم نخواهد رسید.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه عوامل بسیاری در تولید نقش ایفا می کنند، تصریح کرد: این نگاه که مشکل تولید تنها با پول پاشی و تزریق پول برطرف می شود صحیح نیست و فرمایش مقام معظم رهبری در راستای تبیین این مسأله است که فقط با تزریق پول نمی توان تولید را به حرکت درآورد و ضروری است به توجیه اقتصادی تولید نیز توجه لازم را داشت.

وی افزود: البته در همان حال باید این نکته را نیز مدنظر قرار داد که با تخصیص اعتبارات هدفمند نیز می توان موجبات رونق تولید را فراهم کرد و ما از سال گذشته مقوله تأمین مالی زنجیره تولید را آغاز کردیم تا به این واسطه از ابزارهای اعتباری برای به حرکت درآوردن تولید استفاده شود و این مقوله امسال ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گسترش ابزار اعتبار و ضمانت بانکی به جای پول پاشی

گسترش ابزار اعتبار و ضمانت بانکی به جای پول پاشی