مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 07:022022-03-26اقتصادي

چرا هورالعظیم خشک شد؟ / پای چین یا وزارت نفت در میان است؟


گروه استان های خبرگزاری دانشجو، در سال 1398 که پس از بالا آمدن رودخانه های کرخه، دز و کارون، بخش زیادی از خوزستان درگیر سیلاب شده بود، با هدایت آب به تالاب هورالعظیم، - خشک شدن هورالعظیم با توجه به نقش های متعدد آن در اقلیم و اقتصاد جنوب کشور، آثار زیانباری در تمام جوانب اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و.

به دنبال دارد.

گروه استان های خبرگزاری دانشجو، در سال 1398 که پس از بالا آمدن رودخانه های کرخه، دز و کارون، بخش زیادی از خوزستان درگیر سیلاب شده بود، با هدایت آب به تالاب هورالعظیم، بخشی از مشکلات مردم کاهش یافت.

در آن زمان، موضوع مهمی از سوی کارشناسان محیط زیستی مطرح شد و آن هم، نقش داشتن وزارت نفت در ممانعت از آبگیری هورالعظیم به دلیل وجود تاسیسات نفتی در آن منطقه بود؛ موضوعی که این روز ها در اوج مشکلات کم آبی مردم خوزستان، دوباره بر سر زبان ها افتاده است.

البته وزارت نفت بار ها این نظر کارشناسان را تکذیب کرده و حتی اعلام کرده که حاضر است پس از بالا آمدن سطح آب در صورت آبگیری هورالعظیم، شرایط را مانند میدان های نفتی آبی فرض و در هورالعظیم نیز سکو ایجاد کند، اما آیا واقعا انجام چنین کاری ممکن است؟ دلایل خشکی هورالعظیم سدسازی های بی رویه برروی منابع تغذیه کننده آب تالاب تغیی راقلیم و وقوع جنگ استخراج نفت و ازبین رفتن نیزار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا هورالعظیم خشک شد؟ / پای چین یا وزارت نفت در میان است؟

چرا هورالعظیم خشک شد؟ / پای چین یا وزارت نفت در میان است؟