مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 08:072022-03-26پزشكي

کرونا و درس هایی که باید از آن آموخت


تا پیش از مارس 2020، بسیاری از مردم همه گیری را مربوط به گذشته می دانستند و تصوری از آن نداشتند، تا اینکه بیماری کووید 19 با سرعت انتشار بالایی همه جهان را دربرگرفت و یازدهم مارس، - سازمان جهانی بهداشت شیوع بیماری را همه گیری اعلام کرد.

کووید-19، ناشی از کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 (SARS-CoV-2) است که برای نخستین بار در دسامبر 2019 در شهر ووهان استان هوبیی، کشور چین شناسایی شد.

دانشمندان هنوز دقیقاً نمی دانستند ویروس عامل این بیماری تنفسی از کجا آمده که به زودی تقریباً به همه کشورهای جهان رسید.

در دو سال گذشته، ویروس تکامل یافت و انواع مختلفی تولید کرد، تاجایی که تاکنون بیش از 474 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده اند که حدود 6 میلیون نفر از آنها جانشان را در اثر این بیماری مرموز از دست داده اند.

تا به امروز کروناویروس جدید، در 227 کشور جهان نفوذ کرده و حالا پس از واکسیناسیون تقریبا گسترده در اغلب کشورها همچنان طعمه می گیرد، البته نه به گستردگی روزهای اول انتشار.

اینکه این ویروس با ورودش به دنیای این روزهای ما چه تغییراتی ایجاد کرد، بر همگان روشن است، اما اینکه چه درس هایی از این ویروس ریزنقش آموختیم نیز مهم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ویروس کرونا در اواخر 2019، در چین مشاهده شد و هفتم ژانویه، دانشمندان این ویروس کرونای ناشناخته را که اکنون SA


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و درس هایی که باید از آن آموخت

کرونا و درس هایی که باید از آن آموخت