مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 09:372022-03-26اجتماعي

رمز و رازهای نهفته در الموت


کارشناس بنیاد ایران شناسی در قزوین گفت: الموت همیشه از زمانی که حسن صباح آن را تسخیر کرد، پایگاه و مرکز فرماندهی اسماعیلیان ایران بود؛ علت اصلی انتخاب دژ الموت به وسیله حسن صباح تنها مسئله استواری و تسخیرناپذیری آن نبود بلکه این دژ زیر پوشش الموت قرار .

- ایسنا/قزوین کارشناس بنیاد ایران شناسی در قزوین گفت: الموت همیشه از زمانی که حسن صباح آن را تسخیر کرد، پایگاه و مرکز فرماندهی اسماعیلیان ایران بود؛ علت اصلی انتخاب دژ الموت به وسیله حسن صباح تنها مسئله استواری و تسخیرناپذیری آن نبود بلکه این دژ زیر پوشش الموت قرار داشت که شامل دیلمستان بود.

راضیه رحمانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بخش الموت ناحیه کوهستانی است که در شمال قزوین واقع است، ارتفاعات این ناحیه جزو رشته کوه های البرز به شمار می روند که از جانب شمال غربی یعنی گیلان به جنوب شرقی امتداد یافته اند، رودخانه شاهرود این ارتفاعات را به 2 قسمت تقسیم کرده است.

وی ادامه داد: پرحادثه ترین دوران این منطقه از قرن پنجم و با آغاز کار حسن صباح و نهضت اسماعیلیان شروع شد و تا قرن هفتم و زمان حمله هلاکوخان ادامه داشت.

این کارشناس بنیاد ایران شناسی خاطرنشان کرد: از نخستین روزهای قیام اسماعیلی در ایران، مرزهای دولت آن ها کم و بیش ثابت بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رمز و رازهای نهفته در الموت

رمز و رازهای نهفته در الموت