مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 09:372022-03-26سياسي

احقاق حکومت امام معصوم مشروط به اقبال مردم است/ رابطه بیعت با رأی دادن


گردآورنده کتاب حکیمانه ترین حکومت گفت: حق حکومت از آن خدا است و او مشروعیت بخش ولایت برمردم است، اما برای احقاق چنین حکومتی محتاج به مقبولیت مردم هستیم و نمونه این نظریه را می توان در سیره حضرت امیر (ع) و 25 سال خانه نشینی ایشان دید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، یکی از موضوعات مهم در بحث نقش مردم در حکومت این است که مردمان گذشته چه نقشی در حکومت های بزرگان شیعه چون پیامبر و امام علی داشتند؟ این که در سیره معصومین رأی و نظر مردم تا چه حد پذیرفته می شد و دارای موضوعیت بود ما را به داشتن یک ایده آل مطلوب درباره حکومت اسلامی نزدیک می کند.

به همین منظور با حجت الاسلام قاسم شبان نیا دانشیار مؤسسه امام خمینی (ره) دقایقی را به گفت وگو نشستیم که متن آن را در ادامه می خوانید.

حجت الاسلام شبان نیا در ابتدا گفت: مشروعیت حکومت و حق حکومت داری از جانب مالک هستی یعنی خداوند است و هرگونه تصرف اعم از قانون گذاری و اجرا و حتی نظارت باید در چهارچوب الهی باشد، حضرت امام خمینی (ره) هم در این باره می فرمایند: اگر تمام مردم بر روی یک قانون متفق شوند که خلاف اراده الهی است به آن اتفاق نظر و وفاق جمعی توجهی نخواهد شد، چرا که اصل و اساس حکومت، نظر و قانون خدا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احقاق حکومت امام معصوم مشروط به اقبال مردم است/ رابطه بیعت با رأی دادن

احقاق حکومت امام معصوم مشروط به اقبال مردم است/ رابطه بیعت با رأی دادن