مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 11:022022-03-26پزشكي

غلبه بر اختلال ADHD کودکان با نقاشی و گل بازی


متخصصان روان شناسی کودکان در یک پژوهش جالب، موفق شده اند با استفاده از نقاشی و گل بازی، میزان تاب آوری را در کودکان دچار اختلال نقص توجه/بیش فعالی بهبود ببخشند و از این طریق، - بیماری آنان را کنترل نمایند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اختلال ADHD یا نارسایی توجه/بیش فعالی، شایع ترین اختلال عصبی تحولی دوران کودکی است که نه تنها کارکرد فرد در جنبه های مختلف زندگی، بلکه وضعیت خانواده و افراد جامعه را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

در پنجمین راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی، میزان شیوع این اختلال برای بزرگسالان، 2.

5 درصد و برای کودکان پنج درصد گزارش شده است.

اگر این اختلال در کودکان به درستی تشخیص داده نشده و درمان نشود، نتیجه آن، بزرگسالانی خواهد بود که در معرض خطرات مختلفی چون ضعف عملکرد تحصیلی، شکست های شغلی، پرخاشگری مشکل در روابط بین فردی و دیگر اختلالات روان شناختی مانند سوء مصرف الکل و مواد مخدر، افسردگی و اضطراب خواهند بود.

یکی از مشکلات کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی بنا بر گفته های متخصصان، ناتوانی در ایجاد ارتباط مناسب و رضایت بخش با اطرافیان به خصوص با والدین است.

هرچند به طور قطع نمی توان مشخص کرد که در ایجاد تعارض بین والدین و فرزندان چه کسی بیشترین تأثیر را دارد، اما می توان گفت که عدم آگاهی کافی والدین و فرز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غلبه بر اختلال ADHD کودکان با نقاشی و گل بازی

غلبه بر اختلال ADHD کودکان با نقاشی و گل بازی