مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 11:222022-03-26حوادث

مرگ 18 تن در «چادر» به دلیل گازگرفتگی/ چند نکته ایمنی درباره «چادرخوابی»


سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران مسمومیت با گاز منوکسید کربن را از مهم ترین حوادثی دانست که در ایام نوروز شهروندان را تهدید می کند و خطاب به مسافران توصیه کرد: - موقع استراحت داخل چادر، در و پنجره ها نباید بسته شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جلال ملکی خطر مسمومیت با گاز منوکسید کربن را از مهمترین حوادثی دانست که در ایام نوروز شهروندان را تهدید می کند و اظهار کرد: در این ایام برخی افراد چادر می زنند و قصد دارند در داخل چادر استراحت کنند.

با سرد شدن هوا همه به داخل چادر می روند و معمولا در چادر زیر انداز، پتو، ساک و وسایل قابل اشتعال را قرار می دهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد یک پیک نیک روشن یا منقل با زغال روشن را در میان چادر می گذارند و گاها روی این منبع حرارتی کتری گذاشته می شود که وجود آب جوش خود خطر را مضاعف می کند، افزود: افراد به هنگام استراحت داخل چادر می روند و در و پنجره ها را می بندند، در این شرایط هیچ راه تبادل هوایی وجود ندارد و با روشن کردن پیک نیک و منقل هیچ اکسیژنی وجود ندارد و متعاقب آن گاز منوکسید کربن منتشر می شود.

وی با دادن این خبر که حدود 18 نفر در چادرها به خاطر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن جانشان را از دست داده اند، متذکر شد: این کار فقط مخصوص چادر نیست بعضی از نفرات مانند رانندگان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ 18 تن در «چادر» به دلیل گازگرفتگی/ چند نکته ایمنی درباره «چادرخوابی»

مرگ 18 تن در «چادر» به دلیل گازگرفتگی/ چند نکته ایمنی درباره «چادرخوابی»