مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 12:322022-03-26بين الملل

وزیرخارجه یمن: جنایات ائتلاف سعودی در تاریخ نمونه ندارد


وزیر خارجه دولت یمن در صنعاء در سالروز یورش ائتلاف سعودی به کشورش، پیامی مکتوب برای وزرای خارجه برخی کشورها ارسال کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، هشام شرف وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) به مناسبت هفتمین سالروز آغاز جنگ یمن در پیامی به وزرای خارجه همه کشورها، نوشت که ائتلاف سعودی در این هفت سال جنایات بی مانندی در یمن مرتکب شده است.

به نوشته خبرگزاری سبأ نت ، او نوشت: در هفتمین سالروز تجاوز نظامی و محاصره همه جانبه یمن به رهبری آمریکا، عربستان سعودی و امارات هستیم و در این هفت سال، دشمنان از روز اول مرتکب جنایات جنگی شدند که نمونه ای در تاریخ برای آن ها وجود ندارد، جنایاتی که نقض صریح قوانین انسانی و منشور سازمان ملل و معاهدات بین المللی است .

هشام شرف در ادامه نوشت که متجاوزان به یمن، شهروندان و حاکمیت یمن را در وهله اول هدف قرار داده و در راستای افزایش روز به روز رنج و مشکلات غیرنظامیان و سیاست گرسنه نگه داشتن مردم یمن تلاش می کنند.

او ممانعت از ورود محموله های سوخت به بنادر یمن و توقیف آن ها و ادامه بسته بودن فرودگاه صنعاء و همچنین ضربه به ارزش پول ملی یمن را موجب بروز فاجعه انسانی دانست، فاجعه ای که به گفته سازمان ملل و نهادهای بین المللی بدترین ساخته دست بشر در عصر حاضر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیرخارجه یمن: جنایات ائتلاف سعودی در تاریخ نمونه ندارد

وزیرخارجه یمن: جنایات ائتلاف سعودی در تاریخ نمونه ندارد