مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 فروردین 1401 ساعت 20:522022-03-26اجتماعي

تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد میزبان 35 هزارپرنده مهاجر است


تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد میزبان 35 هزار پرنده مهاجر است.

- ، فاروق سخنور در این زمینه اظهار کرد: با توجه به بارندگی های مطلوب سال آبی جاری، تالاب بین المللی کانی برازان این شهرستان این روزها میزبان بیش از 35 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است.

وی ادامه داد: این پرندگان با شروع فصل سرما در مناطق شمالی، وارد این پهنه آبی شده و به دلیل احیای این تالاب و شرایط زیستی مناسب تعدادشان در مقایسه با دو ماه اخیر بیش از 50 درصد افزایش یافته است.

سخنور گفت: بارندگی های اخیر از یکسو و از طرف دیگر انتقال 2.

5 میلیون متر مکعب آب از سد مهاباد به این تالاب موجب احیای آن شده و زمینه بسیار مناسبی را برای زیست و استراحت پرندگان مهاجر در این پهنه آبی به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: پرندگان مهاجر شامل خوتکا، فلامینگو، غاز خاکستری، پلیکان، انواع مرغابی سرسبز و حنایی، تاجدار، فیلوکس، فلامینگو، کشیم بزرگ و کوچک، تنجه، آنقوت، خروس کولی، انواع آبچلیک، کاکایی ارمنی و سرسیاه و پرستوی دریایی هستند.

سخنور، با بیان اینکه در میان این پرندگان مهاجر، پرندگان کمیابی چون اردک سرسفید، خروس کولی دم سفیدو مرمری نیز دیده می شود، گفت: مدت توقف این پرندگان در تالاب کانی برازان متفاوت بوده و بعضی از گونه ها تنها چند روز توقف دارند و برخی دیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد میزبان 35 هزارپرنده مهاجر است

تالاب بین المللی کانی برازان مهاباد میزبان 35 هزارپرنده مهاجر است