مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 06:372022-03-27اجتماعي

بهشتی نهان در منظومه استان ایلام به نام «آبدانان»


شهرستان آبدانان خطه ای سرسبز از استان ایلام بوده که با جاذبه های تاریخی خود ترکیبی از طبیعت و تاریخ را به نمایش می گذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ایلام، آبدانان یکی از شهرستان های استان ایلام است که در شرق استان قرار گرفته، این شهرستان تا سال 1374 به عنوان یکی از بخش های شهرستان دره شهر محسوب می شد.

مساحت شهرستان آبدانان 2385 کیلومتر و با شهرستان های دره شهر و دهلران و استان لرستان همسایه است، مرکز شهرستان شهر آبدانان و دارای سه بخش مرکزی، سراب باغ و کلات مورموری است.

بدون شک شهرستان آبدانان یکی از ناشناخته ترین شهرهای دیدنی کشور است، شهری که با وجود طبیعت بکر و دست نخورده و وجود بناهای تاریخی چند هزار ساله همچنان سهم ناچیزی از حضور ایرانگردان و مسافران را به خود اختصاص داده است، بیشتر جمعیت این شهرستان را لرها و لک ها تشکیل می دهند.

کرمی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در گفت وگو با خبرنگار فارس گفت: شهرستان آبدانان از لحاظ فرهنگ و آثار باستانی جزء مناطق هدف گردشگری در استان بویژه در ایام نوروز برای مسافران عزیز است که دارای جاذبه های گردشگری و تفریحی و مذهبی مختلفی است که عبارتند از: 1) تپه تاریخی پشت قلعه:  در 3 کیلومتری جنوب شهر آبدانان و در حاشیه غربی روستای پشت قلعه بر روی تپه ای مخر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهشتی نهان در منظومه استان ایلام به نام «آبدانان»

بهشتی نهان در منظومه استان ایلام به نام «آبدانان»