مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 07:072022-03-27فرهنگي

آجر به آجر با تاریخ/ خانه هایی که از تاریخ و فرهنگ اردبیل می گویند


آجرهای زرد رنگ و دیوارهای خشتی ، تاریخ را به آغوش کشیدند و برای ما از دیروز می گویند، من از آجر خانه هایی حرف می زنم که روزگاری در دوردست ها عطر نان داغ و خنده های کودکان را به خود دیده اند، - خبرگزاری فارس- اردبیلکبری عزیزی: آجرهای زرد رنگ و دیوارهای خشتی اش، تاریخ را به آغوش کشیدند و برای ما از دیروز می گویند، من از آجر خانه هایی حرف می زنم که روزگاری در دوردست ها عطر نان داغ و خنده های کودکان را به خود دیده اند، از حوض کوچکِ فیروزه ای رنگ وسط حیاط و از خانه هایی می نویسم که حال، عنوان خانه های تاریخی به خود گرفتند و ما را به دیروز های دور می برند.

خانه های تاریخی در واقع آثاری ماندگار از هنر، معماری و تاریخ هستند که ما را به گذشته گره می زنند و در اردبیل بیش تر این خانه ها با توجه به نحوه معماری و ساخت ما را به دوره قاجار می برند.

خانه های تاریخی در اردبیل متناسب با شرایط جوی، آب و هوای سرد و کوهستانی بنا شده اند و همین ویژگی، جذابیت خاصی را برای بازدیدکنندگان به خصوص گردشگران به ارمغان می آورد.

استفاده از مصالحی با ظرفیت و عایق حرارتی مناسب، وجود پلان های متراکم و فشرده، ساخت بام های مسطح و نگهداری برف بر روی بام ها به عنوان عایق حرارتی و استفاده از سطوح خارجی تیره رنگ، به کار بردن پنجره هایی با ابعاد بزرگ در جذب نور خورشید و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آجر به آجر با تاریخ/ خانه هایی که از تاریخ و فرهنگ اردبیل می گویند

آجر به آجر با تاریخ/ خانه هایی که از تاریخ و فرهنگ اردبیل می گویند