مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 09:172022-03-27اقتصادي

افزایش مخالفت جهانی با پروژه های انرژی تجدیدپذیر


انرژی تجدیدپذیر ممکن است به عنوان یک مفهوم فوق العاده محبوب باشد اما وقتی به مرحله اجرای واقعی می رسد، ساکنان محلی اغلب در برابر آن ایستادگی می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دولت های سراسر جهان به دنبال توسعه سریع پروژه های انرژی تجدیدپذیر به منظور فاصله گرفتن از سوختهای فسیلی هستند.

اما همچنان که اروپا و آمریکا پروژه های بادی و خورشیدی جدید را سرعت می بخشند، انتقادی که این پروژه ها با آنها روبرو می شوند هم افزایش پیدا می کند.

این که آیا شرکتهای انرژی می توانند پروژه های بزرگ ضروری برای گذار انرژی را با وجود چنین مخالفتهایی توسعه دهند، باید صبر کرد و دید.

در کنفرانس اقلیمی سازمان ملل در گلاسکو دولتهای بسیاری وعده های بزرگی برای معرفی اهداف اقلیمی جدی و سرمایه گذاری در بخش انرژی تجدیدپذیر دادند.

حمله اخیر روسیه به اوکراین هم به این موضوع فوریت بخشیده است زیرا کمبود احتمالی نفت و گاز باعث شده است قدرتهای سیاسی به دنبال منابع انرژی تجدیدپذیر به عنوان یک منبع انرژی جایگزین باشند.

اما بسیاری از این طرحهای بزرگ با مخالفت شدید ساکنان محلی روبرو شده اند که مایل نیستند این پروژه ها در منطقه شان ساخته شود.

در ورمونت ساکنان می گویند توربینهای بادی غول پیکر منظره کوهستانی را نابود کرده و سروصدایی تولید می کنند که مانع خوابیدن آنها در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش مخالفت جهانی با پروژه های انرژی تجدیدپذیر

افزایش مخالفت جهانی با پروژه های انرژی تجدیدپذیر