مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 12:272022-03-27فرهنگي

گنبد جهانی سلطانیه به احترام زمین خاموش شد


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه به عنوان نماد شهر تاریخی به احترام زمین خاموش شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان، امیر ارجمند در رابطه با خاموشی گنبد سلطانیه، اظهار کرد: شامگاه دیشب 6 فروردین ماه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه به عنوان نماد شهر تاریخی به احترام زمین خاموش شد.

وی با بیان اینکه ساعت جهانی زمین رویدادی در گستره جهانی است، افزود: این رویداد به مردم جهان یادآور می شود که زمین در خصوص انرژی تا چه میزان باید محتاطانه عمل کند و ما نیز به عنوان شهرهای پایدار جهان در این خصوص اهتمام می کنیم.

این مسئول ادامه داد: سالانه افراد سراسر جهان به مدت یک ساعت، چراغ ها و تجهیزات الکترونیکی را با هدف آگاهی بخشی در مورد تغییر اقلیم و حفظ انرژی خاموش می کنند و همه افرادی که در این رویداد شرکت می کنند یک هدف مشترک دارند و آن آینده ای سازگار با محیط زیست است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، خاطرنشان کرد: گنبد سلطانیه در 24 تیرماه 1384 به عنوان یکی از آثار جهانی در فهرست یونسکو قرار گرفته است.

در حال حاضر گنبد سلطانیه با تلاش های صورت گرفته، روند مطلوب در زمینه بازسازی و حفظ و نگهداری را طی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنبد جهانی سلطانیه به احترام زمین خاموش شد

گنبد جهانی سلطانیه به احترام زمین خاموش شد