مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 18:172022-03-27بين الملل

اهداف؛ماموریت ها و ابهامات نشست های اخیر عربی واسراییلی/ از شرم الشیخ تا النقب


روزنامه العربی الجدید در سرمقاله ای با عنوان تمام این نشست های سران، به نشست های چند هفته گذشته برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و اهداف آن اشاره کرد.

- خبرگزاری مهر ، العربی الجدید در تحلیلی در این باره نوشت: در روزهای گذشته دیدارهایی با عنوان نشستهای سران برگزار شد که طی آن مسئولان کشورهای عربی با اسراییلی ها دیدار کردند.

درباره هر دوی این نشست ها یعنی نشست شرم الشیخ که در آن رییس جمهور مصر با ولی عهد ابوظبی و نخست وزیر اسراییل گردهم آمدند و نیز نشست عقبه که طبق برخی اخبار اسراییل نیز در آن حضور داشته است؛ اطلاعاتی به بیرون درز نکرده است.

اما آنچه تاکنون حتمی است این مسئله می باشد که این جنب و جوش عربی و تاحدودی اسراییلی به نظر می رسد بر مبنای نگرانی از مذاکرات وین میان ایران و غرب برگزار شده است.

به ویژه در سایه اطلاعات بسیاری که می گوید طرفهای مشارکت کننده که در راه دستیابی به توافق هستند نگرانی ها و شروط اسراییل و نیز برخی کشورهای عربی را مد نظر قرار نمی دهند.

3-آنچه این باور را تایید می کند این مسئله است که این جنب و جوش پیش از دور سفرهای وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه صورت گرفته است.

بلینکن قرار است با وزرای امور خارجه اسراییل، امارات، مراکش و بحرین دیدار کند؛ یعنی کشورهایی که روابط خود را با دولت اشغالگر را عاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف؛ماموریت ها و ابهامات نشست های اخیر عربی واسراییلی/ از شرم الشیخ تا النقب

اهداف؛ماموریت ها و ابهامات نشست های اخیر عربی واسراییلی/ از شرم الشیخ تا النقب