مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 فروردین 1401 ساعت 19:572022-03-27فرهنگي

47هزار نفر از بناهای تاریخی مهریز بازدید کردند


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان مهریز از بازدید 47 هزار نفر از بناهای تاریخی این شهرستان طی ششم روز اول سال جاری خبر داد.

- مجاهد کرباسی در گفت وگو با ایسنا ضمن بیان این که تا ششم فروردین ماه بیش از 47 هزار گردشگر از شهرستان مهریز بازدید کرده اند، اظهار کرد: از 26 اسفند 1400 تا پنجم فروردین 1401، بیش از شش هزار نفر در شهرستان مهریز اسکان داشتند.

وی ادامه داد: تفرجگاه غربال بیز، کوه ریگ و باغ جهانی پهلوانپور بیشترین مکان های مسافرپذیر شهرستان هستند.

کرباسی خاطرنشان کرد: تهیه و توزیع بیش از سه هزار بروشور و نقشه در کنار سایر فعالیت های فرهنگی برای معرفی آثار و ابنیه تاریخی و طبیعی شهرستان صورت می گیرد.

رییس اداره میراث فرهنگی مهریز با بیان این که مهریز دارای دو اثر جهانی ثبت شده است، اظهار کرد: این شهرستان از پتانسیل های بالقوه در صنعت گردشگری برخوردار است که از آن جمله می توان به منطقه نمونه گردشگری سریزد با جاذبه های متعدد و تاریخی، منطقه حفاظت شده کالمند بهادران با گونه های نادر جانوری، قلعه و سنگ نگاره های ارنان که مربوط به هزاره پنجم قبل از میلاد بوده، کاروانسرای زین الدین، باغ جهانی پهلوانپور با قدمت زندیه و قنات 700ساله جاری در آن، درختان کهنسال چنار تنگ چنار و سرو منگاباد، کوه ریگ و چشمه فصلی غربالبی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

47هزار نفر از بناهای تاریخی مهریز بازدید کردند

47هزار نفر از بناهای تاریخی مهریز بازدید کردند