مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 08:022022-03-28اجتماعي

رصد اولین پدیده نجومی 1401 را از دست ندهید


در روز 9 فروردین ماه جاری، سیاره همسایه زمین و یکی از غول های گازی با یکدیگر ملاقات می کنند و به گفته مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران این همنشینی زیبا و جذاب اولین رخداد رصدی سال نو و قرن 15 خورشیدی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت و گو با ایسنا گفت: با توجه به اینکه پیش از آغاز سال 1401 سیارات ناهید و بهرام (زهره و مریخ) به مرور به یکدیگر نزدیک شده اند؛ بامداد روز سه شنبه 9 فروردین ماه سال 1401، همنشینی آسمانی زیبایی شکل می گیرد که سیارات خاکی و همسایه زمین یعنی ناهید و بهرام از دید ناظران زمینی با یکی از غول های گازی سامانه خورشیدی یعنی سیاره زیبا و حلقه بر گردن کیوان همنشین می گردند.

وی اظهار کرد: این اجرام در بامداد 9 فروردین، به شکل یک مثلت راست گوشه (قائم الزاویه) نسبت به یکدیگر قرار داشته که سیاره ناهید در راس این مثلث و 2.

1 درجه بالاتر از کیوان خواهد بود.

عتیقی گفت، این در شرایطی است که این اجرام در فضا در فواصل بسیار دوری نسبت به یکدیگر قرار دارند و جالب اینجاست که در بامداد این روز (سه شنبه 9 فروردین) و دوشنبه 8 فروردین، هلال زیبای صبحگاهی این همنشینی را همراهی کرده و پایین تر از این سیارات، جلوه بسیار جذابی برای عکاسان نجومی در افق صبحگاهی فراهم خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد اولین پدیده نجومی 1401 را از دست ندهید

رصد اولین پدیده نجومی 1401 را از دست ندهید