مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 08:222022-03-28سياسي

اضلاع تحقق شعار سال


مردم، مجلس شورای اسلامی و قوه مجریه به طور اخص وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت صمت اضلاع تحقق بخشیدن به شعار سال هستند.

- خبرگزاری فارس لرستان_ امین زینی وند؛ طی 11 سال گذشته تمرکز مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ها رویکرد اقتصادی بویژه مولفه تولید است که معظم له در دهه 90 عمدتا شعار تولید را با یک قید و خصوصیت گره می زند.

بهار امسال مقام معظم رهبری در کنار مولفه تولید، دو ویژگی دانش بنیان و اشتغال آفرین را قرار می دهد که نشان از هدفمندی آن است و می توان چنین استنباط کرد که شعار سال به دنبال تولیدی رقابت پذیر است که سبب اشتغال نیروهای انسانی بیکار و مازاد شده و راهکار بی اثر کردن تحریم هاست.

بر این اساس می توان گفت حمایت تولید دانش بنیان همان حمایت از تبدیل ایده به علم است که در آن نخبگان بازیگر اصلی هستند چراکه محصول دانش بنیان به محصولی اطلاق می شود که مبتنی بر دانش باشد.

آنچه در تبیین یک محصول دانش بنیان به چشم می خورد، ارزان بودن، انطباق با نیازهای روز و توان رقابت پذیری با نمونه مشابه خارجی به سبب ارتقای ضریب کیفی آن است که محصول را در شمار محصولات صادراتی با ارزش افزوده بالا قرار می دهد.

محصول دانش بنیانی که بتواند مرزهای بین المللی را در نوردیده و خود را بی رقیب و ممتاز سازد علاوه بر افزایش بهره وری، میزا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اضلاع تحقق شعار سال

اضلاع تحقق شعار سال