مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 09:472022-03-28بين الملل

هواپیمای «روز قیامت»، همراه پنهان بایدن در سفر به اروپا


نشریه تایمز لندن فاش کرده است که در سفر اخیر جو بایدن رییس جمهور آمریکا هواپیمای نیروی هوایی آمریکایی موسوم به «روز قیامت» که به عنوان مرکز فرماندهی اضطراری در صورت وقوع جنگ هسته ای عمل می کند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، بنا بر گزارش این نشریه، این هواپیمای بویینگ 747 که با نام مستعار دیده بان شب نیز خوانده می شود، روز پنجشنبه در حال فرود در پایگاه نیروی هوایی سلطنتی میلدنهال در سافک انگلستان مشاهده شده است.

جو بایدن و گروهی از دستیاران ارشد او روز پنجشنبه در تلاش برای حمایت از جبهه مشترک غربی متشکل از کشورهای اروپایی در برابر روسیه و همچنین بررسی پیامدهای احتمالی جدید اقدام مسکو در حمله ماه گذشته به اوکراین به بروکسل سفر کردند.

هواپیمای روز قیامت ، هواپیماهای ارتقا یافته ای است که به گونه ای طراحی شده تا در صورت حمله هسته ای شانس بقای بسیار بالایی داشته باشند.

این هواپیما که اصطلاحا پنتاگون متحرک نیز نامیده می شود (از این نظر که به طور منظم در سفرهای وزیر دفاع آمریکا او را همراهی می کند) امکان کنترل تسلیحات هسته ای آمریکا در هر نقطه از جهان را فراهم می کند.

این هواپیما در برابر انفجارهای هسته ای مقاوم است و امواج الکترومغناطیسی ناشی از انفجارهای اتمی و همچنین بمب های حرارتی بر آن اثری ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هواپیمای «روز قیامت»، همراه پنهان بایدن در سفر به اروپا

هواپیمای «روز قیامت»، همراه پنهان بایدن در سفر به اروپا