مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 10:022022-03-28اجتماعي

شیراز و بهاری با بوی بهشت!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، از قدیم الایام شیراز به شهر گل و بلبل معروف بوده و هوای مطبوع و معتدل آن باعث شده که از نیمه های بهمن ماه، طبیعت بهاری شیراز با باز شدن شکوفه های بادام آغاز شود.

این بیت معروف صورتگر، شاعر شیرازی هم مصداق همین موضوع است: نازم هوای فارس که از اعتدال آن، بادام بن، شکوفه مه بهمن آورد.

اما در روزهای پایانی اسفند ماه و اوایل فروردین، این زیبایی و شکوه با عطر و طراوت وصف ناشدنی گل ها و شکوفه های درختان نارنج به اوج می رسد.

گلها و شکوفه های درخت نارنج در شیراز به نام بهار نارنج خوانده می شود و نوید شروع فصل بهار در شیراز و برخی دیگر از شهرستانهای استان، با شکفتن بهار نارنج است و بهار نارنج از ورودی شهر عطر افشانی و حضور خود را نمایان می کند که عطرش آرامش بخش روح و جان و خودش آرام بخش جسم آدم هاست و بوی بهشت را در ذهن ها تداعی می کند.

پای صحبت محمد حسین روستا می نشینم و از خواص مختلف بهار نارنج می پرسم.

وی که در زمینه تولید و عرضه عرقیات معطر و دارویی فعالیت دارد، درباره بهار نارنج می گوید: بهار نارنج، گلبرگ های شکوفه درخت نارنج دارای طبیعت گرم است و در عطرسازی و ساختن اسانس، انواع نوشیدنی های فصلی و عرقیجات و تهیه مربا و محصولات دیگر کاربرد بسیار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیراز و بهاری با بوی بهشت!

شیراز و بهاری با بوی بهشت!