مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 10:222022-03-28اقتصادي

جلوگیری از ورود زو هنگام عشایر به نهاوند/ استقرار 2 اکیپ


رییس اداره آبخیزداری و منابع طبیعی نهاوند گفت: به منظور جلوگیری از ورود زودهنگام عشایر مناطق قشلاق به نهاوند دو اکیپ نظارتی ثابت و سیار در مبادی ورود عشایر مستقر می شوند.

- داریوش عباسی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در نهاوند با بیان اینکه بیش از 90 درصد عشایر مستقر در سامانه های عشایری استان از طریق نهاوند وارد مناطقی مانند همدان، تویسرکان یا کنگاور می شوند افزود: ورود زودتر از تقویم کوچ عشایر باعث چرای بی رویه در مراتع و تخریب آنها به دلیل سست بودن ریشه علوفه می شود لذا طبق قانون از ورود زود هنگام آنها به شهرستان جلوگیری به عمل می آید.

وی افزود: این اکیپ ها با همکاری اداره امور عشایری از 15 فروردین ماه در دو منطقه گاماسیاب و ورازانه که محل ورود عشایر هستند مستقر خواهند شد و تا 15 اردیبهشت مصادف با  زمان قانونی ورود عشایر اجازه ورود به آنها را نخواهند داد.

  رییس اداره آبخیزداری و منابع طبیعی نهاوند افزود: در شهرستان نهاوند نزدیک به 95 هزار هکتار مرتع طبیعی وجود دارد که طبق داشتن پروانه چرا مورد استفاده دام های عشایر قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه مراتع از نظر کیفی در سطح یک تا سه درجه بندی می شوند اضافه کرد: یکی از اهداف بلندمدت منابع طبیعی رساندن مراتع درجه سه به سطح مراتع درجه یک و جلوگیری از تخریب آنها در بلندمدت است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از ورود زو هنگام عشایر به نهاوند/ استقرار 2 اکیپ

جلوگیری از ورود زو هنگام عشایر به نهاوند/ استقرار 2 اکیپ