مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 10:272022-03-28فرهنگي

تجلی هنر در خانه های تاریخی بیرجند/بناهایی که روح را نوازش می دهد


خانه های تاریخی متعددی در بافت قدیمی شهر بیرجند وجود دارد که روایتگر هنر اصیل ایرانی هستند و زیبایی آن روح را نوازش می دهد.

- ، گروه استان ها: شهرستان بیرجند به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای شرق کشور دارای خانه های تاریخی بسیار زیبایی است که حتی قدم زدن و تماشای آن به آرامش روح و روان کمک می کند.

خانه هایی که نماد معماری اصیل ایرانی هستند و با تأمل در آن می توان به قدمت هنر در دیار خاوران نیز پی برد.

علاوه بر خانه های تاریخی، حسینیه ها و مساجد تاریخی زیبایی در بافت قدیمی شهر بیرجند وجود دارد که تعدادی از هم اکنون نیز مورد استفاده قرار می گیرد و برخی نیز تنها از جنبه میراث فرهنگی ارزشمند هستند.

علاوه بر آن مدرسه قدیمی و تاریخی شوکتیه به عنوان سومین مدرسه ایرانی که به سبک قدیمی ساخته شده و هم اکنون نیز مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن است نیز در بافت تاریخی و قدیمی شهر بیرجند قرار گرفته است.

خانه پردلی، خانه فروتنی، خانه اعتمادی نیا، خانه مرحوم هادوی از جمله این خانه های قدمی است که هر کدام قصه و خاطره ای دارند.

خانه فروتنی با عروسک های زیبای سنتی خانه فروتنی مربوطه به اواخر دوران قاجار است که گذشت زمان موجب خرابی بخش هایی از این خانه زیبای تاریخی شد اما در سال 1380 که این بنا در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت، مرمت این خانه نیز آغاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجلی هنر در خانه های تاریخی بیرجند/بناهایی که روح را نوازش می دهد

تجلی هنر در خانه های تاریخی بیرجند/بناهایی که روح را نوازش می دهد