مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 10:572022-03-28سياسي

جمشیدی: اولین پرده دری در برابر انقلاب از سوی جریان مهندس بازرگان بود


جریان بازرگان، اولین پرده دری در برابر ساختار انقلاب را داشتند و در برابر گفتمان تقریباً تثبیت شده انقلاب ایستادگی و مقابله کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، یکی از سؤالات جدی تاریخ ایرانِ پس از انقلاب این است که چه طور فضای فکری و فرهنگی جامعه انقلابی پس از مدت نه چندان زیادی از ارزش های اصیل انقلاب فاصله گرفت و راه برای غربگرایان روشنفکر مآب به منظور بسط و گسترش اندیشه های مدرن خود باز شد.

تصمیم گرفتیم با مهدی جمشیدی استاد مطالعات فرهنگی و عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه گپی بزنیم که در ادامه بخش هایی از آن را خواهید خواند.

اپوزیسیونی به نام جریان انقلاب اسلامی مهدی جمشیدی ابتدا گفت: فارغ از تاریخ زدگی و بدون غور در تاریخ و ریشه یابی تفصیلی روشنفکری ایران که از دوره قاجار تا زمان حال است، باید متذکر این امر شد که مقوله روشنفکری یا منورالفکری اگرچه بیمار زاده شد، اما محصول تحولات پس از انقلاب نیست و دهه ها قبل تر از پیروزی نهضت اسلامی در جامعه وجود داشت.

روندی که در دوره قاجار سعی در پراکندگی اندیشه های خود داشت و در دوره رضاخانی از این توفیق برخوردار بود که ساختار های سیاسی با او همراه و هم رأی شوند که نتیجه آن درهم ریختن ساختار و بنیاد های اجتماعی در ایران بود که در پهلوی دوم نیز همین روند پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمشیدی: اولین پرده دری در برابر انقلاب از سوی جریان مهندس بازرگان بود

جمشیدی: اولین پرده دری در برابر انقلاب از سوی جریان مهندس بازرگان بود