مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 12:172022-03-28فرهنگي

اسکار 2022؛ از رکوردها تا ناکامان بزرگ


نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار با ثبت چند رکورد جدید، ناکامی برخی از شانس های اصلی و برنده های غیرقابل انتظار همراه بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فصل جوایز سینمایی با برگزاری مراسم نود و چهارمین دوره جوایز اسکار به ایستگاه پایانی خود رسید و فیلم کودا به کارگردانی سیان هیدر توانست با غلبه بر حریف اصلی اش قدرت سگ ساخته جین کمپیون جایزه اسکار بهترین فیلم را به خانه ببرد و تروی کاتسور بازیگر این فیلم به اولین مرد ناشنوا در تاریخ جوایز آکادمی تبدیل شد که جایزه بازیگری دریافت می کند.

35 سال پیش مارلی ماتلین همبازی او در فیلم کودا به عنوان نخستین بازیگر ناشنوا برای فیلم فرزندان خدای کوچک تر اسکار بازیگری دریافت کرده بود.

اَپل که سازنده فیلم کودا است نیز تاریخ ساز شد و نخستین سامانه نمایش آنلاین نام گرفت که جایزه اسکار بهترین فیلم را به خود اختصاص می دهد.

سامانه آنلاین اپل این جایزه را در رقابت نزدیک با فیلم قدرت سگ محصول نتفلیکس کسب کرد.

این نخستین بار در تاریخ بیش از 90 ساله جوایز اسکار است که دو سال پیاپی جایزه اسکار بهترین کارگردانی به یک کارگردان زن می رسد.

سال گذشته کلویی ژائو برای فیلم سرزمین آواره ها این جایزه را کسب کرد و امسال هم جین کمپیون با فیلم قدرت سگ این جایزه را به خانه برد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسکار 2022؛ از رکوردها تا ناکامان بزرگ

اسکار 2022؛ از رکوردها تا ناکامان بزرگ