مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 12:222022-03-28فرهنگي

سیلی «ویل اسمیت» در اسکار شوخی بود یا جدی؟ + فیلم


جوایز اسکار طی حدود یک قرن برگزاری همواره با شوخی ها و حاشیه های متعدد همراه بوده است، اما به نظر می رسد کشیده ای که «ویل اسمیت» بهترین بازیگر مرد اسکار 2022 به صورت مجری مراسم نواخت، - خبرگزاری فارس ـ گروه سینما: اولین دوره مراسم اسکار در سال 1929 در هتلی در منطقه هالیوود برگزار شد و بامداد امروز به نود و چهارمین دوره خود رسید.

طی حدود یک قرن برگزاری این جایزه که در بخش های مختلف ـ با تمرکز بر فیلم های اکران شده در آمریکا ـ به سینماگران اهدا می شود، حاشیه جزء جداناپذیری از آن بوده است.

به ویژه طی دو دهه اخیر که با تولد شبکه های اجتماعی، توجه کاربران به آن بیشتر شده و پخش زنده اینترنتی هم مزید بر علت است.

ضمن اینکه هر از گاهی به تعداد اعضای آکادمی اسکار اضافه می شود تا دربرگیری این مراسم بیشتر شود.

به عنوان نمونه، دو سال قبل بود که آکادمی علوم و هنرهای سینما (AMPAS) که وظیفه تعیین برگزیدگان اسکار را بر عهده دارد، 819 عضو جدید ـ شامل 45 درصد زن و 39 درصد رنگین پوست ـ به اعضای خود اضافه کرد تا موازنه بیشتری میان بیش از 8 هزار عضو آکادمی برقرار شود.

  تا پیش از این تغییرات، اغلب اعضای آکادمی را مردان سفیدپوست بالای 50 سال تشکیل می دادند و نیمی از اعضا هم آمریکایی بودند؛ به طوری که تعداد اعضای رنگین پوست آکادمی اسکار در سال 2015 فقط 8 درصد از 6 ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیلی «ویل اسمیت» در اسکار شوخی بود یا جدی؟ + فیلم

سیلی «ویل اسمیت» در اسکار شوخی بود یا جدی؟ + فیلم