مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 12:472022-03-28اقتصادي

دوره رونق بازار مسکن تکمیل شده است


بازار مسکن دست کم از هفت متغیر تاثیر می گیرد که پیش بینی آن را دشوار می کند اما با توجه به ثبات این بخش در سال گذشته، - رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: بازار مسکن دست کم از هفت متغیر تاثیر می گیرد که پیش بینی آن را دشوار می کند اما با توجه به ثبات این بخش در سال گذشته، اخبار مثبت از مذاکرات وین، نبود ظرفیت رشد و تکمیل دوره رونق، انتظار یک بازار آرام را در سال 1401 داریم.

مصطفی قلی خسروی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آنچه مسلم است اینکه بازار مسکن دوره تنش قیمتی را پشت سر گذاشته و از سال 1400 وارد دوره ثبات شده است.

اما متغیرهایی مثل مذاکرات سیاسی، تحولات اقتصاد کلان، بازارهای موازی، تورم عمومی، میزان نقدینگی، تورم نهاده های ساختمانی و میزان کسری مسکن بر این بازار اثرگذار است.

بر همین اساس پیش بینی دقیق این بازار ممکن نیست.

وی افزود: به دلیل عدم توانایی دولت قبل در کنترل تلاطمات اقتصادی و رشد شدید قیمت ارز در سالهای 1396 تا 1399 بازار مسکن با رشد قیمت مواجه شد و مشاوران املاک نه تنها هیچگونه نقشی در افزایش قیمت نداشتند بلکه از جهش نرخها و رکود معاملات متضرر شدند.

رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: اگر بخواهیم مروری بر وضعیت مولفه های تاثیرگذار بر بازار مسکن داشته باشیم، باید بگوییم رشد تا 30 درصدی نقدینگی و رسیدن آن به بیش از 4500 هزار می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوره رونق بازار مسکن تکمیل شده است

دوره رونق بازار مسکن تکمیل شده است