موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 فروردین 1401 ساعت 15:372022-03-28پزشكي

تشخیص زودهنگام سرطان پستان با سینه بند هوشمند


یک سینه بند هوشمند با حسگرهای سونوگرافی تعبیه شده درون خود قادر است علائم اولیه سرطان پستان را تشخیص دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، فناوری های پوشیدنی از ساعت ها و عینک های هوشمند گرفته تا دستکش های هوشمند در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته اند.

اکنون محققان در نیجریه یک سینه بند هوشمند ساخته اند که به گفته آنها می تواند سرطان پستان را خیلی زود و در همان مرحله ابتدایی تشخیص دهد.

نمونه اولیه این سینه بند هوشمند، شامل حسگرهای کوچک فراصوت است که پستان ها را اسکن می کنند و محل هر توموری را به خوبی نشان می دهند.

این تیم امیدوار است که این دستگاه بتواند تشخیص سرطان پستان را در جنوب صحرای آفریقا که یک بیماری شایع است، بهبود بخشد، چرا که در آنجا زنان در حال حاضر مجبور به انجام سفرهای طولانی برای دسترسی به خدمات غربالگری و درمانی هستند.

این سینه بند هوشمند توسط شرکت نکست ویر تکنولوژی (Nextwear Technology) که یک شرکت توسعه فناوری های پوشیدنی مستقر در ابوجای نیجریه است، ساخته شده است.

کمیسولا بولارینوا (Kemisola Bolarinwa) مهندس رباتیک که این سینه بند هوشمند را توسعه داده است، می گوید: مادر عزیز من در سال 2017 به دلیل ابتلا به سرطان پستان در بیمارستانی در نیجریه درگذشت، آن هم به این دلیل که بیماری وی دیر تشخیص داده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص زودهنگام سرطان پستان با سینه بند هوشمند

تشخیص زودهنگام سرطان پستان با سینه بند هوشمند