مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 10:072022-03-29اجتماعي

جشنواره «بیدمشک» در ارومیه برگزار می شود


سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: سومین جشنواره بیدمشک طی روز های دهم و یازدهم فروردین در ارومیه برگزار می شود.

- ، محمد نقی پور در این زمینه اظهار کرد: جشنواره بیدمشک در محوطه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه طی روزهای دهم و یازدهم فروردین ماه برگزار می شود.

وی ادامه داد: جشنواره بیدمشک به منظور احیای سنت های دیرینه عرق گیری و انتقال آن به نسل جوان و معرفی گیاه بیدمشک به عنوان گیاه دارویی و نماد ارومیه و آذربایجان غربی و برند سازی آن برگزار می شود.

نقی پور با بیان اینکه این جشنواره برای سومین بار در شهر ارومیه برگزار می شود گفت: در کنار برگزاری این جشنواره برنامه های متنوعی پیش بینی شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با بیان اینکه بانی این جشنواره، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه است گفت: این سازمان با همکاری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر امور اجتماعی بانوان استانداری این جشنواره را برگزار می کند.

بیدمشک نخستین درختی است که در آذربایجان غربی با عنوان پیام آور بهار به گل نشسته و به فضای سرسبز این منطقه حال و هوای نشاط و شادابی می بخشد، درختی که آمدن بهار را نوید می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره «بیدمشک» در ارومیه برگزار می شود

جشنواره «بیدمشک» در ارومیه برگزار می شود