مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 10:122022-03-29اقتصادي

دامنه نوسان امسال اصلاح می شود؟


درحالی که طبق گفته های عشقی انتظار می رفت تکلیف دامنه نوسان تا پایان سال 1400 مشخص شود، اما پس از آن عشقی اعلام کرد که فرایندی برای تغییر دامنه نوسان طی شده است و دامنه به تدریج بازتر خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، آنطور که مسئولان وعده داده اند، سرنوشت دامنه نوسان که یکی از پرحاشیه ترین قوانین بازار سرمایه ایران به حساب می آید و طی دو سال اخیر روزهای پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و در سال جدید رو به تغییر بوده و قرار است به تدریج اصلاح شود.

دامنه مجاز نوسان قیمت یکی از مهم ترین قوانینی است که در بازارهای مالی به عنوان عامل کنترلی در برابر نوسان های قیمت سهام و به منظور کاهش نوسان بازار در اثر تصمیمات هیجانی استفاده می شود.

دامنه مجاز نوسان، حدود قیمتی سقف و کفی است که هر سهم در هر روز کاری می تواند داشته باشد و قیمت تنها می تواند در این محدوده حرکت کند.

در واقع این دامنه محدوده مجاز برای نوسان قیمت سهم است.

البته طیف طرفداران و منتقدان دامنه نوسان بسیار گسترده است زیرا اینکه میزان دامنه نوسان چقدر باشد و اینکه اصلا باید در بازار سرمایه دامنه نوسان وجود داشته باشد یا خیر همواره محل بحث کارشناسان بوده است و بسیاری از صاحب نظران بازار سرمایه نیز بر این باورند که برای بهبود روند معاملات بورس باید به سمت افزایش دامنه نوسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامنه نوسان امسال اصلاح می شود؟

دامنه نوسان امسال اصلاح می شود؟