مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 10:422022-03-29اقتصادي

نیاز کشور به 10 میلیون واحد مسکونی/اعتبار نگهداری راه های کشور ناکافی است


در حال حاضر بیش از 10 میلیون واحد مسکونی در کشور مورد نیاز است که تاکنون بیش از پنج میلیون نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

- ایسنا/مرکزی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر بیش از 10 میلیون واحد مسکونی در کشور مورد نیاز است که تاکنون بیش از پنج میلیون نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

محمد آیینی روز گذشته، دوشنبه 8 فروردین ماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در اراک، اظهار کرد: به طور کلی استان مرکزی دارای 2 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی است که 314 هزار نفر در این مناطق ساکن هستند، همچنین از 2 میلیون و 630 واحد مسکونی ناپایدار در کشور، استان مرکزی دارای 50 هزار و 200 واحد است که حدود 160 هزار نفر جمعیت در این مناطق ساکن هستند و اکنون 205 هزار واحد ناپایدار در استان بازسازی شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر بازسازی این 50 هزار و 200 واحد مسکونی، امکان احداث 52 هزار واحد مسکونی دیگر در استان مرکزی وجود دارد که نیاز سرریز جمعیت که نیازمند مسکن هستند از این محل قابل تامین است.

آیینی با بیان اینکه مبلغ 52 هزار میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم برای نوسازی بافت های فرسوده تزریق شده است افزود: در حال حاضر آمادگی اعطای تسهیلات ارزان قیمت، بر اساس ماده چهار قانون احیای با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز کشور به 10 میلیون واحد مسکونی/اعتبار نگهداری راه های کشور ناکافی است

نیاز کشور به 10 میلیون واحد مسکونی/اعتبار نگهداری راه های کشور ناکافی است