مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 11:072022-03-29اقتصادي

ارزش روبل در اوج تحریم ها علیه روسیه 50 درصد رشد یافت


بانک مرکزی روسیه و دولتمردان این کشور در اوج تحریم ها با اقدامات مناسبی توانسته اند ارزش پول ملی کشورشان را 50 درصد افزایش دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، طی سه هفته گذشته ارزش روبل (واحد پول روسیه) به طرز چشمگیری افزایش یافته است که عمده دلیل این امر به سیاست های پولی اتخاذ شده توسط بانک مرکزی در واکنش به تحریم ها بر می گردد.

یکی دیگر از دلایل تقویت ارزش پول ملی روسیه تصمیم هفته گذشته دولت مبنی بر درخواست از دولت های غیر دوست برای پرداخت بهای گاز طبیعی صادراتی خود با روبل است که این امر باعث می شود دیگر دلار یا یورویی در قبال گاز خود دریافت نکند.

در اوایل ماه جاری، ایالات متحده و متحدانش چهار دور تحریم بی سابقه ای را علیه مسکو اعمال کردند که از جمله این تحریم ها می توان به مسدود کردن ذخایر بانک مرکزی این کشور در خارج از این کشور اشاره کرد که همین امر سبب ناتوانی بانک روسیه در حمایت از پول داخلی شد و روبل به پایین ترین سطح خود سقوط کند.

از زمان اعلام سیاست های جدید صادرات انرژی روسیه توسط رییس جمهور ولادیمیر پوتین در روز چهارشنبه، روبل بیش از 10 درصد افزایش یافته است و از 100 به 90 به ازای هر دلار آمریکا رسیده است.

به طور کلی، واحد پول روسیه از زمان سقوط به پایین ترین سطح خود در ازای دلار یعنی 151 در 7 مارس بیش از 50 درصد افزایش ارزش ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزش روبل در اوج تحریم ها علیه روسیه 50 درصد رشد یافت

ارزش روبل در اوج تحریم ها علیه روسیه 50 درصد رشد یافت