مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 11:372022-03-29بين الملل

قم شهری که می توانست میهمانان خود را میخکوب کند


شهر قم سالانه میزبان حضور میلیون های میهمان است که اکثرا با یک اتراق ساده و یک زیارت کوتاه مدت بار سفر بسته و ازقم به سمت شهرهای دیگر حرکت می کنند، - درحالی که این شهر جذابیت هایی دارد که هنوز برای کسی گفته نشده است.

ایران سرای جان ماست و هر تکه از خاکش تقدسی دارد به ارزشمندی دُر و گوهر و به زیبایی و جلال خورشید تابان، آری این دیار آغشته به خون هزاران مسلمان ایرانی تبار است که ذره ذره تنش را در آغوش کشیدند تا صلابت بماند جانمان! هر شهر و هر کوی و برزن آن فرزندی است که در بطن آن اسلام ناب محمدی رخ نمایان کرده، قم؛ کهن ترین شهر صدر اسلام و مدفن اولاد پیغمبری است که سلاله پاکان و خوبان عالم نام دارد، شهری به قدمت تاریخ ایران باستان و ابرمردان شیعی که نام داریشان گوش فلک کر را می نوازد.

قم نامی است آشنا در کلام اهل بیت علیهم السلام و کتب تاریخ نویسان معروف که جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده است، اما اینکه نامگذاری این سرزمین در چه زمان بوده و چه کسی این شهر را بدین نام خوانده است هر یک از ما را به کنکاش پیرامون نام قم و سبب این نام گذاری مبارک می کشاند که خالی از لطف نیست.

عده ای بر این باورند که نام این شهر در قدیم مجمع انصارالقائم (عج) یعنی محل تجمع یاران امام زمان بوده و برخی دیگر نیز آن را ماؤی للفاطمیین یعنی پناهگاه منسوبین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قم شهری که می توانست میهمانان خود را میخکوب کند

قم شهری که می توانست میهمانان خود را میخکوب کند