مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 12:322022-03-29سياسي

لزوم نگاه ویژه میراث بانان برای معرفی قدیمی ترین بنای خشتی جهان


نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس گفت: معرفی و شناساندن محوطه باستانی ازبکی به عنوان قدیمی ترین بنای خشتی جهان نگاه ویژه میراث بانانان البرزی را می طلبد.

- ، علی حدادی در بازدید از محوطه باستانی ازبکی به همراه مدیرکل میراث فرهنگی استان، رییس شورای اسلامی و امام جمعه شهر نظرآباد عنوان کرد: صنعت گردشگری در صورت توجه ویژه، درک درست و سرمایه گذاری مناسب می تواند جایگزین مناسبی برای صنعت نفت باشد و نقش مهمی در ارزآوری برای کشور ایفا کند.

وی با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های گردشگری غنی البرز به ویژه غرب استان در شهرستان های نظرآباد، طالقان و چهارباغ، افزود: معرفی و شناساندن ظرفیت ها و جاذبه های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان درراستای جذب گردشگر می تواند دست آورد مطلوبی برای توسعه و ثروت آفرینی استان داشته باشد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس محوطه باستانی ازبکی را یکی از آثار باستانی درخور توجه و مهم کشور توصیف کرد که می تواند نقش بسزایی در بالابردن میزان جذب گردشگر برای استان ایفا کند.

وی متذکر شد: برای معرفی و شناساندن محوطه باستانی ازبکی از نظر تاریخی و فرهنگی به عنوان قدیمی ترین بنای خشتی جهان با قدمت 9 هزار ساله باید بیش از این همت گماشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم نگاه ویژه میراث بانان برای معرفی قدیمی ترین بنای خشتی جهان

لزوم نگاه ویژه میراث بانان برای معرفی قدیمی ترین بنای خشتی جهان