مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 فروردین 1401 ساعت 23:122022-03-29فرهنگي

اسماعیلی: شاعران انقلاب با نبوغ ادبی، قالب های فراموش شده ادب فارسی را بازسازی کردند


انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ ترین انقلاب فرهنگی جهان از تأثیر عمیق ادبیات کهن و شعر فارسی بی بهره نبود و نسل شاعران انقلاب با نبوغ ادبی خویش قالب های فراموش شده ادب پارسی را بازسازی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، ایران مهد تمدنی کهن است که فرهنگ آن همواره با شعر و ادب فارسی همراه و همزاد بوده و با نیم نگاهی به تاریخ پرافتخار شعر و ادبیات در رخدادهای عظیم تاریخ این سرزمین اهواریی به والا بودن جایگاه شعر و نقش بی بدیل آن پی می بریم.

انقلاب اسلامی به عنوان بزرگ ترین و اولین انقلاب فرهنگی جهان هم از تأثیر عمیق ادبیات کهن و شعر فارسی بی بهره نبود و شعر و شاعران انقلابی توانستند نقش مهمی در به ثمر رسیدن این انقلاب مبارک ایفا کنند و انقلاب اسلامی هم متقابلاً با تأثیرگذاری عمیق خود در روح و جان مردم، همه شاخه های هنری کشورمان را متحول کرد.

  به همین بهانه و در آستانه هفته هنر انقلاب با رضا اسماعیلی، شاعر و پژوهشگر به گفت وگو نشستیم تا از چگونگی شکل گیری شعر انقلاب و طی شدن روند آن تا به امروز آشنا شویم.

تولد شعر انقلاب اسلامی همزمان با قیام تاریخی 15 خرداد سال 42   شعر انقلاب تا امروز چه سیری را طی کرده و تا چه اندازه به اهداف خودش رسیده است؟ همزمان با قیام تاریخی 15 خرداد سال 42 شعر انقلاب اسلامی متولد شد و از هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسماعیلی: شاعران انقلاب با نبوغ ادبی، قالب های فراموش شده ادب فارسی را بازسازی کردند

اسماعیلی: شاعران انقلاب با نبوغ ادبی، قالب های فراموش شده ادب فارسی را بازسازی کردند