مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 فروردین 1401 ساعت 07:022022-03-30سياسي

سوغاتی های تبریز، یادگاری شیرین برای گردشگران


شهر تبریز یکی از شهرهای قدیمی و کهن ایران است که علاوه بر بافت تاریخی و مکان های دیدنی بسیاری که دارد، سوغاتی آن نیز جایگاه ویژه ای در میان گردشگران دارد.

- تبریز، شهر اولین ها در طی دوره های مختلف سوغاتی های مختلفی داشت که امروز نیز مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد از آجیل، نوقا، اریس، قرابیه گرفته تا فرش و چرم تبریز که نه تنها در ایران بلکه در جهان معروف هستند و سالانه علاوه بر گردشگران داخلی، گردشگرانی نیز از خارج کشور برای دیدن و خرید آنها به تبریز سفر می کنند؛ که در این گزارش به معرفی تعدادی از آنها پرداخته ایم.

قرابیه تبریز شیرینی قرابیه از مهم ترین و مشهورترین و لذیذترین نمادهای خوراکی شهر تبریز از گذشته تا امروز بوده است؛ یک شیرینی خشک اصیل، با قدمتی دیرینه و زیرمجموعه کوکی های اصیل آذربایجانی که طعم بی نظیری دارد و در فرهنگ لغت نیز واژه kurabiye را معادل نوعی شیرینی کوکی مانند که در ترکیه، یونان و خاورمیانه تهیه می شود، تعریف کرده اند.

قرابیه تبریز شیرینی بسیار خوشمزه و لذیذ بوده و البته گران قیمت نیز می باشد و نه تنها در میان اقوام آذربایجانی بلکه در ایران و حتی در جهان نیز عاشقان مخصوص خود را دارد؛ این شیرینی ثبت ملی نیز شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوغاتی های تبریز، یادگاری شیرین برای گردشگران

سوغاتی های تبریز، یادگاری شیرین برای گردشگران