مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 فروردین 1401 ساعت 10:322022-03-30سياسي

اسکندر مقدونی و تیمور لنگ در عبور از آبگذرهای خوزستان


در جایگاه ویژه خوزستان هم در تاریخ باستان ایران و هم تاریخ ایران دوران اسلامی تردیدی نیست و از سوی دیگر جایگاه بارون دوبد (De Bode) در تاریخ نگاری در این زمینه ها و خوزستان شناخته شده است.

- ایسنا/خوزستان در جایگاه ویژه خوزستان هم در تاریخ باستان ایران و هم تاریخ ایران دوران اسلامی تردیدی نیست و از سوی دیگر جایگاه بارون دوبد (De Bode) در تاریخ نگاری در این زمینه ها و خوزستان شناخته شده است.

دکتر عباس امام (نویسنده، مترجم و خوزستان پژوه) در مطلب زیر که آن را در اختیار ایسنا گذاشته به معرفی مهمترین اثر بارون دوبد با نام سفرنامه لرستان و خوزستان پرداخته است: بعد از سفرنامه های کم شمار فارسی یا عربی دوران اسلامی مرتبط با خوزستان (که حاوی اطلاعات بسیار اندکی درباره خوزستان هستند) بیتردید آغازه سفرنامه های مفصل، دقیق، مستند و تحلیلی ـ انتقادی استان خوزستان (و استان های همجوار آن یعنی لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و ایلام) را باید در سفرنامه های سفرنامه نویسان جهان غرب یافت؛ سفرنامه نویسانی که با انگیزه های گوناگون اقدام به نگارش سفرنامه های خود کرده اند.

شمار سفرنامه های نوشته شده غربی ها درباره خوزستان که اوج آنها در دوران قاجار بوده است، سر به ده ها مورد می زند (پوربختیار و بهنیا،1392).


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسکندر مقدونی و تیمور لنگ در عبور از آبگذرهای خوزستان

اسکندر مقدونی و تیمور لنگ در عبور از آبگذرهای خوزستان